Oferte Last Minute
(Feb 29, 2020)
Ski în Austria, în catonamentele campionilor Cupei Mondiale! Detalii la tel. 0268 47 40 10 si 0755565117
   |   

GRECIA

grecia

DETALII

TURCIA

turcia-bodrum

DETALII

THAILANDA – PARADISUL EXOTIC

-thailanda2-2012

DETALII

BULGARIA

bulgariasilistar beach
DETALII

SPANIA

spain-mallorca
DETALII

CIPRU

cipru
DETALII

INDIA - CEALALTA FATA A LUMII

taj m
DETALII...

SENIOR TRAVEL

Senior

detalii..

Cautare

Ktreisen

Destinatii



Gu Gong – Oraşul interzis al Imperiului Celest


Muzeul Palatului Imperial de la Beijing sau, în limbaj popular, Gu Gong – palatul vechi, este cunoscut şi azi ca Oraşul Interzis, deşi interdicţia nu mai este de multă vreme în actualitate şi este vizitat anual de peste10 milioane de turişti.

Construit între 1406 şi 1420 din ordinul lui Yong Li, cel de-al treilea împărat al dinastiei Ming, Oraşul Interzis a găzduit curtea unui şir neîntrerupt de 24 de împăraţi, timp de peste o jumătate de mileniu, între 1420 şi 1923.

GuGong
 Întins pe o suprafaţă de 72 de hectare, Gu Gong este un complex de clădiri şi pavilioane, ziduri înalte de 10 metri, coridoare labirintice, incinte şi porţi monumentale, palate şi săli de ceremonii, toate învăluite în misterul sacru în care trăiau “fiii cerului” – împăraţii Chinei. Şi numeroase altare şi temple taoiste, buddhiste şi lamaiste, cele trei mari religii ale supuşilor. Legenda spune că originea palatului se află în meditaţiile unui călugăr iluminat, profesor şi sfătuitor al împăratului Yong Li, care a avut viziunea unui oraş – oglindă a ordinii cosmice, în care Fiul Cerului locuieşte într-o incintă purpurie, ea însăşi o constelație care se roteşte în jurul Stelei Polare. În cosmologia chineză culoarea purpurie simbolizează atât fericirea cât şi Steaua Polară, iar împăratul, fiu al cerului, era garantul armoniei dintre cosmos şi lumea pământeană, guvernând dintr-un oraş purpuriu, situat în centrul lumii temporale.
continuare
 

Sans Souci – inutilul necesar


Multe îndreptare turistice vorbesc despre palatul Sans Souci de la Potsdam ca despre varianta germană a palatului de la Versaillles, adâncind o eroare care nedreptăţeşte, în egală măsură, ambele edificii. Acestă confuzie, acum aproape generalizată, a fost iniţiată de ghidurile americane care prin anii ’30 compilau impresiile de călătorie ale unor indivizi care nu prea înţeleseseră mare lucru din Europa şi nu aveau (cum nici cititorii lor nu aveau), nici timpul şi nici fundamentul cultural ca să poată înţelege ceva.

Palatul de la Versailles s-a dorit mai mult decât o simplă reşedinţă regală, el trebuia să fie centrul de greutate al Franţei, al puterii politice şi expresia răspicată a absolutismului monarhic al Regelui Soare. Iar scopul grandorii lui baroce a fost să afirme măreţia unui rege aflat la apogeul puterii şi a drepturilor sale divine. Versaillesul este oficial, autoritar, impunător şi dramatic, te asaltează din toate părţile şi pare decis să te strivească.

sanssouci-3 
Construcţia palatului Sans Souci este legată de numele lui Friedrich al II-lea, cunoscut, la începutul îndelungatei sale domnii sub numele de ”regele-filosof”, apoi de “Friedrich cel Mare”, şi în final de “bătrânul Fritz”, regele care a asigurat o epocă de prosperitate continuă a Prusiei între anii 1740 şi 1786.
continuare
 
<< Început < Anterior 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Următor > Sfârşit >>

top